03 Ekim 2018 11:52
Konuşmasında okul yöneticilerinin “idare” değil “yönetişim” yapması gerektiğine dikkat çeken Bakan Selçuk, lider algısının önemine işaret etti ve sözlerine şöyle devam etti:
“Okul liderliğine, okulun orkestra şefliği olarak bakıyoruz. Dünya çapında isim yapmış orkestra şeflerine bakın, bunların hepsinin ortak özelliği ‘kontrol’ kelimesinde yatıyor. Çok büyük ustalar orkestrayı yönetirken elinde batonu bile tutmazlar; yani kontrol etmezler. Hatta öyle bir Alman şef var. Kollarını kavuşturuyor ve sadece mimikleri ile orkestrayı yönetiyor. Bunu babaannem de yapardı. Sadece mimikleriyle evdeki bütün harekâtı yönetirdi. Yani sağ kaşını kaldırırsa, çık dışarı demekti. Parmağını kaldırırsa, kolonya getir demekti. Bunun gibi 10-12 tane hareketi vardı ve hiç birimiz hizmet içi eğitim almadan bunu öğrenmiştik. Bununla anlatmak istediğim şey şu, eğer kontrol temelli bir durum varsa orada idarecilik vardır. Yöneticilik yoktur. Eğer yöneticilik bir şekilde bizi sürecin içinden çıkarmıyorsa, dışarıdan bakma fırsatı vermiyorsa gerçekten yöneticilik değildir. Dışarı çıktığımızda zaten lider olmuşuzdur. Yöneticiliği de aşmışızdır. Bizim beklentimiz okulun içini bir hayat sahnesine dönüştürmek. Eğer biz okulu yaşayan bir yere dönüştürürsek ve çocukların sanki bir pazarın ortasındaymış gibi, sanki bir lunaparktaymış gibi, sanki sokakta oynuyormuş gibi, sanki arkadaşlarıyla bir kar öbeğinin üstünde kayıyormuş gibi hissettirirsek okul canlanır.”
“Çocuğun sınıfın dışında ne yaptığına odaklanalım”
Bakan Selçuk, okul denildiğinde ilk olarak derslerin akla geldiğini ancak, okulun bir hayat sahnesi olarak görülmesi gerektiğini söyledi. Ders dışındaki saatlerin hayati önem taşıdığına dikkat çeken Bakan Selçuk, “Bir ortaöğretim kademesindeki okulda seçmeli derslerle beraber yaklaşık 15 ders var. Bu durumda yapılan şey; Bir çocuk nasıl felç edilir, hobilerinden nasıl uzaklaştırılır? Bir çocuk nasıl sosyalleştirilmez? Bütün bunları düşündüğümüzde biz neye izin veriyoruz? Yüzeysel olarak daha çok ders olmasına izin veriyoruz. Bunun önüne geçmemiz lazım. Gerçekten nesilleri kaybediyoruz.” değerlendirmesinde bulundu. Bakan Selçuk, "Bizim bu anlamda sınıfın içinde ne yapıldığına olan dikkatimizi azaltmamızda yarar var. Bu çocuğun sınıfın dışında ne yaptığına daha çok odaklanmak zorundayız. Öğretmenin de sınıfın dışında daha çok ne yaptığına odaklanmalıyız." diye konuştu.
İlgili Fotoğraflar
Güncel Haberler
BAKAN YUSUF TEKİN, TÜRKİYE'NİN EN BÜYÜK LİSE KAMPÜSÜNDE İNCELEMELERDE BULUNDU
Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Esenyurt'ta inşa edilen Türkiye'nin en büyük lise kampüsü özelliğini taşıyan projeyi yerinde [...]
04 Ekim 2024 21:28
ÖĞRETMENİZ DERGİSİNİN 4. SAYISI YAYIMLANDI
Millî Eğitim Bakanlığında görev yapan öğretmenlere ait çalışmaların, fark oluşturan projelerin ve örnek uygulamaların [...]
04 Ekim 2024 12:37
"MAZİDEN ATİYE AHLAT" ÖĞRENCİ PROGRAMI BİTLİS'TE BAŞLADI
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın himayesinde, Millî Eğitim Bakanlığınca hazırlanan "Maziden Atiye Ahlat" öğrenci [...]
04 Ekim 2024 16:54
BAKAN YARDIMCISI ÖKTEN, TEKNOFEST'TE ÖĞRENCİLERLE BULUŞTU
Millî Eğitim Bakan Yardımcısı Celile Eren Ökten, TEKNOFEST'te gençlerle buluştu, Millî Eğitim Bakanlığının stantlarını [...]
04 Ekim 2024 17:03