TÜRK DEVLETLERİ TEŞKİLATI 1. ÖĞRETMEN DEĞİŞİM PROGRAMI BAŞLIYOR

01 Mayıs 2022 09:59

Türkiye, Azerbaycan, Kazakistan, Kırgızistan ve Özbekistan' tarafından 2009 yılında kurulan, Macaristan ile Türkmenistan'ın gözlemci üye olarak faaliyetlerine katıldığı Türk Devletleri Teşkilatı, 3-4 Kasım 2021 tarihinde İstanbul'da gerçekleştirilen toplantıda Öğretmen Değişim Programı'nın 2022 yılında Türkiye'de yapılması yönünde karar alınmıştı. İlk uygulamasına ev sahibi ülke olarak Türkiye'nin öncülük yapacağı Türk Devletleri Teşkilatı 1. Öğretmen Değişim Programı 6-12 Haziran 2022 tarihleri arasında Ankara ve İstanbul'da gerçekleştirilecek.

 

2015 yılında Astana'da yapılan Türk Devletleri Teşkilatı Devlet Başkanları 5. Zirve Toplantısı'nda Öğretmen Değişim Programı'nın uygulamaya geçirilmesine karar verilmiş 15 Mart 2019 tarihinde Kırgızistan'da yapılan Türk Devletleri Teşkilatı Eğitim Bakanları 5. Toplantısı'nda Öğretmen Değişim Programı Konsepti onaylanmıştı.

 

Programa Türkiye, Azerbaycan, Kazakistan, Kırgızistan, Özbekistan, Türkmenistan ve Macaristan'dan öğretmenler davet edildi. Programda Türk eğitim sistemi ve davetli ülke eğitim sistemlerinin tanıtılması, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirmede yeni yaklaşımlar gibi konular ele alınacak.

 

Programda ayrıca Millî Eğitim Bakanlığının alanında uzman personeli tarafından salgın sürecinde Türkiye'de uzaktan eğitim (EBA) konularında eğitimlerin verilmesi, özel eğitim ve rehberlik merkezleri ile mesleki ve teknik eğitim merkezlerinin tanıtımının yapılması planlanıyor. 

 

Yedi gün devam edecek programda kültür programları ile okul ve kurum ziyaretleri de düzenlenerek katılımcılara program sonunda sertifika verilecek. Söz konusu programın uygulanması ile Türkiye'nin eğitim alanındaki tecrübelerinin aktarılması, taraflar arasında karşılıklı güvenin, dostluk ve iyi komşuluğun güçlendirilmesi, sosyal ve kültürel gelişimin sağlanması, eğitim, kültür, bilim ve teknoloji alnında iş birliğinin teşvik edilmesi, etkileşimin genişlemesi ve eğitim çalışanlarının mesleki niteliklerinin artırılması amaçlanıyor.